تاثیرآموزش همتا برتبعیت از رژیم غذایی و دارویی بیماران دیالیزی مراجعه کننده به مراکز آموزشی-درمانی ارومیه

منیره رضایی؛ نسرین حیدرزاده؛ لیلا حیدرزاده

دوره 29، شماره 2 ، خرداد و تیر 1401، ، صفحه 291-302

چکیده
  مقدمه:این مطالعه باهدف تعیین تاثیرآموزش همتا برتبعیت از رژیم غذایی ودارویی بیماران دیالیزی مراجعه کنندهمقدمه: این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش همتا بر میزان تبعیت از رژیم غذایی ودارویی بیماران دیالیزیروش کار: مطالعه حاضر از نوع کارآزمایی بالینی است که در سال 1398 با مشارکت 60 نفر از بیماران دیالیزی به روش نمونهگیری در دسترس ...  بیشتر

مدیریت آموزش
بررسی تأثیر روش‌های آموزشی همتا و غیر همتا بر یادگیری بالینی دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 96-1395

امیرحسین کیذوری؛ حمید یاقوتی مقدم؛ حمید صادقی؛ محمد حسین زاده حصاری؛ مهناز حق نظر

دوره 26، شماره 4 ، مهر و آبان 1398، ، صفحه 487-493

چکیده
  زمینه و هدف: آموزش به فعالیت‌های گفته می‌شود که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی معلم طرح‌ریزی می‌شود و بین معلم و یک یا چند یادگیرنده به‌صورت یک کنش متقابل جریان می‌یابد. بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر روش‌های آموزشی همتا و غیرهمتا بر یادگیری بالینی دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شد.مواد و روش‌ ها: ...  بیشتر