مدیریت آموزش
مقایسة اضطراب امتحان و عوامل اضطراب‌آور مرتبط با استاد: یک مطالعه کیفی

مصطفی راد؛ مجتبی راد

دوره 27، شماره 4 ، مهر و آبان 1399، ، صفحه 578-584

چکیده
  زمینه و هدف  موقعیت‌های اضطرابی، یادگیری دانش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علت بسیاری از مشکلات جسمی و روانی می‌تواند اضطراب باشد. مطالعه کیفی در مورد عوامل اضطراب‌آور مرتبط با استاد انجام نشده است؛ لذا هدف از این مطالعه، تبیین تجارب دانشجویان در مورد اضطراب امتحان و عوامل اضطراب‌آور مرتبط با استاد می باشد. مواد و روش‌ها پژوهش ...  بیشتر

مدیریت آموزش
شناسائی شاخص های رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی جهت ارائه مدل

سید رضا آل طه؛ دکتر نگین جباری؛ کیومرث نیاز آذری

دوره 26، شماره 1 ، فروردین و اردیبهشت 1398، ، صفحه 13-23

چکیده
  مقدمه: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، به عنوان نهادهای دانش محور نقش کلیدی در توسعۀ کشورها دارند و عملکرد آنها در حوزه های مختلف باید ارزیابی شود. رتبه بندی یکی از ابزارهای ارزیابی عملکرد، رقابت پذیری و موفقیت دانشگاه ها به شمار می آید. رتبه بندی ا ی مطلوب است که برگرفته از رسالت ای کلیدی نظام آموزش عالی باشد به گونه ای که با اجرای آن، ...  بیشتر

بررسی آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 1393-94

ملیحه دلیلی صالح؛ فهیمه حسن نژاد؛ یاسر تبرائی

دوره 25، شماره 3 ، مرداد و شهریور 1397، ، صفحه 429-440

چکیده
  مقدمه: یادگیری الکترونیکی (E-learning) و مزایای آن برای دانشگاه ها و دانشجویان، هم چنین جهت همگام شدن با تحولات ایجاد شده در امر آموزش و گذار از یادگیری سنتی به سمت یادگیری الکترونیکی، پژوهش حاضر به بررسی یکی از زیر ساخت-های مورد نیاز یعنی آمادگی فراگیران جهت پیاده سازی موفقیت آمیز نظام یادگیری الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار می ...  بیشتر