پرستاری
تأثیر آرام‌سازی بنسون بر کیفیت زندگی کاری پرستاران مراقبت‌کننده از بیماران کووید 19: یک مطالعه کارآزمایی بالینی دو سوکور

نرجس حشمتی فر؛ فاطمه برزویی؛ سارا احمدی؛ آرزو داوری نیا مطلق قوچان؛ زهره محمدزاده تبریزی؛ محمد حسین زاده حصاری

دوره 30، شماره 3 ، مرداد و شهریور 1402، ، صفحه 325-335

چکیده
  زمینه و هدف: کروناویروس بیماری واگیرداری است که امروزه جامعه بزرگ پرستاری به‌ویژه پرستاران شاغل در بخش مراقبت ویژه با آن روبه‌رو هستند. در کنار سایر عوامل استرس­زای شغلی در حرفه پرستاری، ماهیت این بیماری، کیفیت زندگی کاری پرستاران را تحت تأثیر قرار داده است. از این رو مطالعه حاضر با هدف تأثیر آرام­سازی بنسون بر کیفیت زندگی کاری ...  بیشتر

بی هوشی و اتاق عمل
مقایسه کارشناسی ارشد رشته اتاق عمل در ایران و استرالیا: مطالعه توصیفی- تطبیقی

فاطمه وافی ثانی؛ سید علیرضا محمد دوست؛ محمد حسین زاده حصاری؛ رقیه زردشت

دوره 30، شماره 2 ، خرداد و تیر 1402، ، صفحه 208-221

چکیده
  زمینه و هدف: برنامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد اتاق عمل، با توجه به نوپا بودن رشته، نیاز به ارزیابی مداوم، تضمین کیفیت و ارتقا دارد. هدف از مطالعه حاضر، بررسی تطبیقی برنامه آموزشی کارشناسی ارشد رشته اتاق عمل ایران و دانشگاه‌های منتخب استرالیا است.مواد و روش­ها: داده‌های لازم این مطالعه تطبیقی، از طریق جستجوی گسترده در وب‌سایت‌های ...  بیشتر

روانشناسی و روانپزشکی
رابطه اعتیاد به کار با میزان افسردگی و اضطراب در پزشکان متخصص بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

حمید یاقوتی مقدم؛ فرشاد جابری کوشکی؛ مهناز حق نظر؛ حمید صادقی؛ محمد حسین زاده حصاری

دوره 27، شماره 6 ، بهمن و اسفند 1399، ، صفحه 788-794

چکیده
  زمینه و هدف اعتیاد به کار می‌تواند لذت‌بخش ولی خسته‌کننده و مشکل‌ساز باشد. این حالت، پیامدهای مثبت و منفی به دنبال دارد. بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف بررسیرابطه اعتیاد به کار با میزان افسردگی و اضطراب در پزشکان متخصص بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شد. مواد و روش‌‌هااین پژوهش، از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش ...  بیشتر

مدیریت آموزش
بررسی تأثیر روش‌های آموزشی همتا و غیر همتا بر یادگیری بالینی دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 96-1395

امیرحسین کیذوری؛ حمید یاقوتی مقدم؛ حمید صادقی؛ محمد حسین زاده حصاری؛ مهناز حق نظر

دوره 26، شماره 4 ، مهر و آبان 1398، ، صفحه 487-493

چکیده
  زمینه و هدف: آموزش به فعالیت‌های گفته می‌شود که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی معلم طرح‌ریزی می‌شود و بین معلم و یک یا چند یادگیرنده به‌صورت یک کنش متقابل جریان می‌یابد. بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر روش‌های آموزشی همتا و غیرهمتا بر یادگیری بالینی دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شد.مواد و روش‌ ها: ...  بیشتر