مدیریت آموزش
مقایسة اضطراب امتحان و عوامل اضطراب‌آور مرتبط با استاد: یک مطالعه کیفی

مصطفی راد؛ مجتبی راد

دوره 27، شماره 4 ، مهر و آبان 1399، ، صفحه 578-584

چکیده
  زمینه و هدف  موقعیت‌های اضطرابی، یادگیری دانش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علت بسیاری از مشکلات جسمی و روانی می‌تواند اضطراب باشد. مطالعه کیفی در مورد عوامل اضطراب‌آور مرتبط با استاد انجام نشده است؛ لذا هدف از این مطالعه، تبیین تجارب دانشجویان در مورد اضطراب امتحان و عوامل اضطراب‌آور مرتبط با استاد می باشد. مواد و روش‌ها پژوهش ...  بیشتر

روانشناسی و روانپزشکی
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب امتحان و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه

اعظم ابدالی؛ محسن گل محمدیان؛ علیرضا رشیدی

دوره 25، شماره 4 ، مهر و آبان 1397، ، صفحه 573-580

چکیده
  چکیدهاهداف از جمله مشکلات دانش آموزان که بر عملکرد تحصیلی آنها تاثیر نا مطلوبی دارد اضطراب امتحان و نداشتن سرزندگی تحصیلی است. پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب امتحان و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان انجام پذیرفت. مواد و روش روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری با گروه ...  بیشتر