مدیریت آموزش
مقایسه رضایتمندی از آموزش مجازی و ارتباط آن با اشتیاق به تحصیل در دانشجویان علوم پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دوران همه‌گیری کرونا

آسیه نمازی؛ مرضیه مسجودی

دوره 30، شماره 1 ، فروردین و اردیبهشت 1402، ، صفحه 51-63

چکیده
  زمینه و هدف: پاندمی کووید 19 باعث تغییرات بسیاری در روش‌های آموزشی دانشگاه‌های کشور شد و بسیاری از مؤسسات آموزشی، به ایجاد و راه‌اندازی کلاس‌های مجازی یا توسعه نظام‌های سنتی خود پرداختند. مطالعه حاضر با هدف مقایسه رضایتمندی از آموزش مجازی و ارتباط آن با اشتیاق تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد رشت در دوران همه‌گیری بیماری کرونا ...  بیشتر

نحوه یادگیری تفکر انتقادی در آموزش پزشکی مجازی: مطالعه کیفی تجارب اساتید و دانشجویان

محمدرضا سرمدی؛ عیسی ابراهیم زاده؛ حسین زارع؛ میترا قریب؛ امیرحسین امامی؛ آتوسا قریب

دوره 17، شماره 3 ، مهر و آبان 1389، ، صفحه 169-179

چکیده
  زمینه و هدف: تفکر انتقادی از جمله برون دادهای اصلی آموزش عالی است و با گسترش روز افزون اشتغال به تحصیل در دوره های مجازی، ارتقا تفکر انتقادی در نظام آموزش از دور، مد نظر دست اندرکاران می باشد. این مطالعه به منظور بررسی کیفی تجارب اساتید و دانشجویان از یاددهی-یادگیری تفکر انتقادی در آموزش پزشکی انجام گردید. مواد و روش ها: در این مطالعه ...  بیشتر