بازشناسی مفهوم مدرسه از منظر نومفهوم گرایان و ارتباط آن با سلامت روان

علیرضا یوسفی؛ محمدحسین یارمحمدیان؛ نرگس کشتی ارای؛ مرتضی بینش

دوره 21، شماره 1 ، فروردین و اردیبهشت 1393، ، صفحه 43-52

چکیده
  زمینه و هدف: نومفهوم‌گرایی، نوعی روش اندیشدن منتقدانه درباره‌ی تعلیم و تربیت است که در این مقاله ضمن واکاوی مفهوم مدرسه با هدف نقش مدرسه بر سلامت روان دانش آموزان، از منظر همین منتقدان بررسی‌شده‌است. مواد و روش‌ها: دراین مطالعه که به روش مروری- تحلیلی انجام گرفته‌است، ابتدا به منظور پی بردن به مفهوم مدرسه از دیدگاه نومفهوم‌گرایان، ...  بیشتر