ارزیابی عملکرد بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با استفاده از مدل‌های گرافیکی و ریاضی قبل و بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت

علیرضا قربانی؛ جواد عظیمی وقار؛ مریم شهابیان فر؛ الهه کبیریان؛ محمدعلی یعقوبی فر؛ حسن یوسف زاده

دوره 29، شماره 3 ، مرداد و شهریور 1401، ، صفحه 379-392

چکیده
  زمینه و هدف: طی سال‌های گذشته، هزینه خدمات بیمارستانی به‌شدت افزایش یافته است؛از این رو توجه به مدیریت صحیح هزینه‌ها در بیمارستان‌ها و ضرورت استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود ناگزیر از به‌کارگیری تحلیل‌های اقتصادی هستیم. هدف مطالعه حاضر بررسی انواع کارایی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، قبل و بعد از استقرار ...  بیشتر

کیفیت ارائه خدمات کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از دیدگاه مراجعه کنندگان، با استفاده از مدل لایب کوال

محمدعلی یعقوبی فر؛ منصوره فیض آبادی؛ ملیحه دلیلی صالح؛ احسان صفاری

دوره 22، شماره 6 ، بهمن و اسفند 1394، ، صفحه 1052-1062

چکیده
  زمینه و هدف: کتابخانه های دانشگاهی حوزه علوم پزشکی می توانند نقش اساسی در پرورش نیروهای متخصص و دستیابی به اهداف حوزه بهداشت و سلامت داشته باشند و چنانچه کتابخانه ای نتواند سطح کیفیت خدمات و در نتیجه رضایت کاربران خود را افزایش دهد ،نقش آن ضعیف می گردد. این پژوهش به به مطالعة سطح کیفی خدمات کتابخانه مرکزی با استفاده از ابزار « لایب‌کوال» ...  بیشتر

ارزیابی عملکرد بیمارستان های آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی و تأمین اجتماعی استان کرمان با استفاده از کارت امتیازی متوازن (BSC)

محمد حسین مهرالحسنی؛ تهمینه برفه

دوره 22، شماره 2 ، خرداد و تیر 1394، ، صفحه 461-471

چکیده
  مقدمه: ارتقای کیفیّت خدمات و کاهش هزینه‌های بیمارستانی، جز از طریق ارزیابی دقیق، در چارچوب مدیریّت علمی میسر نمی‌باشد. از آن جا که کارت امتیازی متوازن، یکی از ابزارهای ارزیابی می‌باشد، این پژوهش با هدف ارزیابی عملکرد بیمارستان های آموزشی‌درمانی و تأمین‌اجتماعی، با استفاده از این ابزار انجام پذیرفت. روش‌ بررسی: تحقیق حاضر به ...  بیشتر

ارزیابی عملکرد آموزش به بیمار در بیمارستان های شهر سبزوار در سه حیطه زمانی (پذیرش، حین بستری، ترخیص) از دیدگاه بیماران و پرستاران در سال 1392

نرجس حشمتی فر؛ هاجر صادقی؛ حمیده جمعه تندکی؛ رحیم اکرمی

دوره 20، شماره 5 ، بهمن و اسفند 1392، ، صفحه 635-642

چکیده
  زمینه و هدف: با توجه به فرصت و طول زمان ارتباط پرستار با بیمار، پرستاران بهترین جایگاه را برای کاهش نگرانی و آموزش به بیمار دارا می‌باشند.مطالعه‌ی حاضر با هدف بررسی ارزیابی عملکرد آموزش به بیمار در عملکردهای پرستاری از دیدگاه پرستاران و بیماران(در حال ترخیص) انجام گرفته است. مواد و روشها‌: این مطالعه‌ توصیفی در تابستان سال 1392 در ...  بیشتر