بررسی روایی و پایایی آزمون مشاهده‌ی مستقیم مهارت‌های عملی(DOPS )در ارزیابی مهارت‌های بالینی دانشجویان مامایی دانشکده-ی پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

ملیحه سرویه؛ حسین اکبری؛ فخرالسادات میرحسینی؛ حمیدرضا برادران؛ افسانه همتی؛ جلیل کوهپایه زاده

دوره 21، شماره 1 ، فروردین و اردیبهشت 1393، ، صفحه 145-154

چکیده
  زمینه و هدف: مشاهده‌ی مستقیم مهارت‌های عملی، روشی برای ارزیابی عینی مهارت‌های عملی و دادن بازخورد در دانشجویان است. این مطالعه، با هدف بررسی روایی و پایایی آزمون مشاهده‌ی مستقیم مهارت‌های عملی در ارزیابی مهارت‌های بالینی دانشجویان مامایی انجام‌شده‌است. مواد و روش‌ها: در مطالعه‌ای از نوع توصیفی ـ تحلیلی،44 دانشجوی مامایی دوره‌ی ...  بیشتر

بررسی روایی و پایایی ابزار ارزیابی نقادانه چکیده مقالات اصیل پژوهشی توسط داوران دانشجو در کنگره‌های پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور

سیدمحمد فرشته نژاد؛ حمیدرضا برادران؛ مازیار مرادی لاکه

دوره 20، شماره 5 ، بهمن و اسفند 1392، ، صفحه 611-622

چکیده
  زمینه و هدف: امروزه نکته‌ مهم در استفاده از نتایج پژوهش‌های ارائه شده در کنفرانس‌های علمی، توانمندی استفاده‌کنندگان شواهد در ارزیابی کیفیت یافته‌هاست. استفاده از چارچوب استاندارد ارزشیابی همچون چک‌لیست‌هابه‌عنوان ابزار اصلی در داوری همتایان محسوب می شود. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی روایی و پایایی چک‌لیست طراحی شده برای ارزیابی ...  بیشتر