مهری صباغ زاده؛ اکبر پژهان؛ محمدعلی یعقوبی فر
دوره 17، شماره 2 ، خرداد و تیر 1389، ، صفحه 129-134
چکیده
زمینه و هدف: بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان به عنوان مشتریان نظام آموزشی نقش عمده ای در ارزیابی عملکرد و فعالیت های آموزشی دانشگاه دارد. هدف از این مطالعه بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان از امکانات آموزشی دانشگاه می باشد.
مواد و روش ها: این مطالعه از نوع مقطعی توصیفی-تحلیلی در سال 1387 انجام گرفت. تعداد 414 نفر از دانشجویان به روش نمونه ...
بیشتر
زمینه و هدف: بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان به عنوان مشتریان نظام آموزشی نقش عمده ای در ارزیابی عملکرد و فعالیت های آموزشی دانشگاه دارد. هدف از این مطالعه بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان از امکانات آموزشی دانشگاه می باشد.
مواد و روش ها: این مطالعه از نوع مقطعی توصیفی-تحلیلی در سال 1387 انجام گرفت. تعداد 414 نفر از دانشجویان به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته که روایی آن قبلا توسط صاحب نظران تایید و پایایی آن توسط آزمون آلفای کرونباخ به اثبات رسیده بود، انجام شد. داده های به دست آمده پس از کد بندی، به کمک نرم افزار SPSS.16 مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت و برای تعیین تفاوت بین گروه ها از آزمون تی مستقل و آنالیز واریانس استفاده شد. سپس میزان رضایت مندی در سه دسته ضعیف، متوسط و خوب اعلام گردید.
یافته ها: این پژوهش نشان داد که میزان رضایت مندی از امکانات و خدمات آموزشی دانشگاه در 7 حیطه مورد بررسی 41.4 درصد بود. همچنین رضایت کلی دختران 20.9 درصد و پسران 34.3 درصد بود که تفاوت رضایت مندی پسران نسبت به دختران معنادار است (P