مدیریت آموزش
پژمان باقری؛ ابوالقاسم آوند؛ سید امین کوهپایه؛ رضا همایونفر؛ مجتبی فرجام؛ فاطمه آوند
دوره 24، شماره 1 ، فروردین و اردیبهشت 1396، ، صفحه 51-53
چکیده
مرجعیت به معنای مراجعه مستمر دیگران به یک فرد یا سازمان بدلیل قابلیت ها و پتانسیل های آن فرد یا سازمان تعریف شده است (1). مرجعیت علمی و آینده نگاری یکی از بسته های 11 گانه طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است. به جهت آشنائی مقدماتی با مصداق این تعریف در شرایط موجود و نزدیک کردن ذهنیت با مفهومی که بیان گردید باید گفت یکی از مصادیق مهم ...
بیشتر
مرجعیت به معنای مراجعه مستمر دیگران به یک فرد یا سازمان بدلیل قابلیت ها و پتانسیل های آن فرد یا سازمان تعریف شده است (1). مرجعیت علمی و آینده نگاری یکی از بسته های 11 گانه طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است. به جهت آشنائی مقدماتی با مصداق این تعریف در شرایط موجود و نزدیک کردن ذهنیت با مفهومی که بیان گردید باید گفت یکی از مصادیق مهم مرجعیت که نقداً می توان به آن اشاره کرد شاخص استنادها (2) یا میزان رجوع دیگران به مقالات است که بیانگر ارزش و کاربرد یک مقاله در یک حوزه است و یا بعبارتی افزایش میزان ارجاعات، بیانگر مرجعیت نویسنده یا یک کشور و یا حتی مؤسسه تحقیقاتی و دانشگاه یا مجله خاص در آن موضوع خاص می باشد. پرواضح است که تولید علم به این معنا شرط لازم برای مرجعیت است اما کافی نیست و این مفهوم مدنظر این نوشتار نمی باشد.